Ezt a választ kaptuk egyik páciensünktől, amikor azzal kapcsolatban kerestük meg, hogy az általunk műtétre javasolt anyajegyről még nem kaptunk visszajelzést tőle.

Azt tudnia kell minden páciensünknek, hogy nálunk nem ér véget a ’szolgáltatás’, amikor kilépnek a rendelőnkből. Akinél bármilyen okból műtétet javasolunk, azokat nyilvántartjuk és időről időre igyekszünk megkeresni őket, hogy a műtét megtörtént-e már és az eredmény megfelel-e annak a diagnózisnak, amit kiadtunk.

Persze rengeteg páciensünk van, ezért priorizálnunk  kell. Elsősorban azokat keressük, akinek melanoma diagnózist adtunk ki, mert itt potenciálisan életveszélyes helyzetről van szó. Biztos nem fogják elhinni, amikor azt mondom, hogy még közülük is sokan elérhetetlenek és többen vannak, akik nem szándékoznak a műtétet elvégezni. Akkor miért jöttek el és fizették ki a szűrés árát?

Utána jönnek a többiek. Csináljuk, ahogy bírjuk.

Van néhány érdekes esetünk, amikor a visszaküldött lelet alapján nem stimmelt valami és kiderült, hogy összecserélték a leletet.

Egyébként soha, senkinek nem mondtuk, hogy a műtétet nálunk végeztesse el. A páciensek bárkihez fordulhatnak. Mi csak annyit állítunk, hogy amennyiben a műtétet nálunk végezteti el valaki, akkor biztosan jó kezekben van és a szövettani leletezés is a legjobb helyen készül.

Ennek ellenére a fenti páciens még egy mondatot beillesztett rövidke válaszába:

„Maguknál is kevés a munka?”

Én ezt csak úgy tudom  értelmezni, mintha azt sugallaná, hogy azért írtunk neki, mert kevés a munkánk…  közben a lelete felől érdeklődtünk.

Az ilyen és az ehhez hasonló negatív kommenteket egyrészt a nagy esetszámnak tudjuk be (35 ezer szűrés után törvényszerű, hogy nem lehet mindenki tökéletesen elégedett mindennel), másrészt az országra mostanában jellemző kétségbeejtő helyzetnek, ami mindenkire rányomja a bélyegét és még az egészség is másodlagossá válik.

Továbbra is forduljanak hozzánk bizalommal, amikor az anyajegyekről van szó.

PS: másrészt “kihalni” manapság az egyik legdrágább dolog…