
Maga a homeopátiás gyógyszer úgy készül, hogy a hatóanyagot több lépcsőn keresztül hígítják és rázzák, addig, hogy a végtermék az eredeti hatóanyag egyetlen darab molekuláját sem tartalmazza már. Ez fizika és éppen az Avogadró számból vezethető le, amelyről az önkísérletet végző csoport is elnevezte magát.
Avogadró (1811) nevéhez főződik az a konstans szám (6×10 a 23. hatványon), amely azt fejezi ki, hogy egy térfogatnyi gázban, vagy folyadékban maximum csak ennyi molekula lehet. A homeopátiás gyógyszerek készítésekor a hígítások során így bizonyítható, hogy egyetlen eredeti hatóanyag molekula sem marad a végtermékben.
Ezt a homeopátiával foglalkozó gyógyítók is kénytelenek elfogadni, de erre ők azt mondják, hogy a gyógyszer készítésének folyamatában, ami a “potencializáció”, az anyag emlékezete benne marad a vivőanyagban. Ez az az “emlékezet”, ami a hatást kifejti (fejtené??)
Itt nagyon ingoványos talajra tévedünk, mert ezt már nem lehet bizonyítani semmilyen egzakt módon, csak szubjektív beszámolók alapján.
A hívek azt mondják, hogy igen is jobban lettek tőle. Igen, de ez lehet a placebo hatás is, valamint az, hogy aki beteg, az többnyire idővel jobban lesz.
A 10.23 csoport akcióját egyébként az váltotta ki, hogy az egyik közismert gyógyszertár láncban a hagyományos gyógyszerek mellett találhatóak a homeopátiás készítmények, ezzel azt sugallva, hogy a beteg nyugodtan választhat, ugyan azt kapja.
Nyílt levélben fordultak a gyógyszertár lánchoz, azt kifogásolva, hogy nekik kéne meggyőződniük a szerek hatásosságáról, mert a páciensek bíznak a márkában és abban, hogy amit ott vásárolnak, az jó. A hatástalan gyógyszerek viszont késleltethetik az időben történő orvoshoz fordulást, ami veszélyes lehet.
Erre azt a választ kapták, hogy a homeopátiás gyógyszereket azért rakták ki, mert erre igény van, és ők figyelnek a vevőik igényeire.
Ezt a választ én úgy fordítom Magyarra, hogy amiért a vevő hajlandó fizetni és abból pénzt csinálni, azt ők kirakják. Éppen ez, amit én magam is etikailag igen elítélendőnek tartok.
Érdekes módon a homeopátiával foglalkozó “szakemberek” egészen addig is elmentek, hogy azt állítják, képesek gyógyítani az AIDS-t. Az AIDS egyébként napjainkig gyógyíthatatlan, viszont biztosan sokan vannak olyanok, akik sokat hajlandóak fizetni azért, hogy meggyógyuljanak.
Vannak akik azt mondják, hogy mi a baj ezzel, ha ártani nem árt, legfeljebb néhányan cukortablettára költenek. Igen, de ha valaki emiatt nem fordul orvoshoz (időben), vagy nem vesz be bizonyítható hatású gyógyszert, akkor a mellékhatások igen súlyosak lehetnek.
Magam is természetgyógyász vagyok, tanultam a homeopátiáról, de soha nem értettem azt, hogy hogyan működhet. Eddig fél szemmel figyeltem a vele kapcsolatos híreket, információkat és ez az első konkrétum, ami a kezembe akadt.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy olvasóim között van-e olyan, aki ajánlja azt, mint szakember és akár evidenciákkal is szolgálni tudna, vagy éppen olyan páciens, aki használja a homeopátiás gyógyszereket és egyértelmű eredményekről tud beszámolni.
#1 by Picurka on 2010. február 21. vasárnap - 12:45
Quote
Krónikus hólyaghurutom volt kb. 2,5 éven keresztül. A hólyagtükrözéstől a kontrasztanyagos hólyag vizsgálaton keresztül, mikrobiológia tenyésztésig minden vizsgálatot elvégeztek rajtam. Szedtem kúra szerüen antibiotikumot, kezeltek párhuzamosan nőgyógyászati problémákkal is, de semmi sem történt, csak a hajam kezdett hullani a folyamatos gyulladástól. Végül egy homeopátiás szer beszedése után elmúlt a hólyaghurutom. Ennek már 5 éve.
#2 by Mimike on 2010. február 22. hétfő - 11:59
Quote
Doktor Úr, én emberek esetében el tudom képzelni a placebo hatást, de a homeopáisá módszerrel állatokat is kezelnek hatásosan….ebben az esetben pedig nem hiszem, hogy lehetne beszélni placebo hatásról.
#3 by Dr. Szántó Renáta on 2010. február 26. péntek - 22:32
Quote
Ma Magyarországon homeopátiás rendelést csak orvosi végzettséggel, valamilyen szakvizsgával (pl. belgyógyászat, gyerekgyógyászat, stb.) rendelkező olyan orvos gyakorolhat, aki homeopátiából is vizsgát tett. A Pécsi Orvostudományi Egyetemen a Komplementer Medicinális Tanszéken lehet letenni a licencvizsgát. Ezek alapján méltán nevezném szakembereknek a homeopátiás orvosokat.
A homeopátia alkalmazásához az orvostudomány teljeskörű ismeretére van szükség, s a homeopátia, alkalmazását illetően kizárólag a klinikai objektivitásra épül. A homeopátia a praktizálók terápia-lehetőségeinek része, amellyel a beteg gyógyulását segíti, csakúgy, mint a sebészet, az akupunktúra, a mozgásterápia, a táplálkozástudomány, stb. Mindegyik gyógyászati ágazat egy-egy módszer, eszköz, amelynek megvannak a lehetőségei és a korlátai. Közöttük nincs csodaszer, amely egyedüli és üdvözítő.
Hippokratesz („az orvostudományok atyja”) is kijelentette: „ugyanazon dolgok, amelyek kiváltották a betegséget, meg is gyógyítják azt”
C. S. Hahnemann, aki orvos, vegyész, toxikológus és a nyelvészetben is járatos tudós volt, kísérletek révén, tudományos megközelítésből akarta ellenőrizni a hippokrateszi következtetést. Megfigyelései és kísérletei sorozatának eredményeként győződött meg arról, hogy a hippokrateszi feltételezés igazolódott.
A klasszikus, nyugati típusú orvoslás a tünetek elnyomásával, akadályozásával próbál gyógyítani – lázcsillapító, köhögés- csillapító, antidiabetikum, antihypertensivum, antibiotikum, anti-stb. A klasszikus gyógyítás valami ellen lép fel.
A homeopátia viszont stimulálja a szervezet védekezését, hogy az hatékonyabb legyen, segíti az öngyógyító folyamatokat.
Egyébként a hagyományos orvoslásban is használjuk a hasonlóság elvét, pl. a védőoltásoknál, amikor elölt kórokozóval oltunk.
A homeopátiás hígítások farmakológiai hatása tudományosan bizonyított, reprodukálható, mérhető és statisztikailag szignifikáns eljárásokkal bizonyították. Ezen vizsgálatok részletes leírása meghaladja e hozzászólás terjedelmét, de elolvashatóak, megtalálhatóak a szakirodalomban.
Egyébként ha valamit nem tudunk bizonyítani, attól az még létezhet – így volt ez a baktériumokkal, vírusokkal is – akkor is okoztak betegséget, mielőtt felfedezték volna őket.
A rádióhullámokat sem látjuk, mégis mindenki használ mobiltelefont.
A homeopátiás szerek Magyarországon törzskönyvezett, csak patikában kapható szerek. Nincs TB támogatásuk, mégis olcsóbbak, mint a gyógyszerek. A gyógyszerek a gyógyszergyártó, forgalmazó cégek számára jóval nagyobb „üzletet” jelentenek.
Tudjuk jól, hogy nincs gyógyszer mellékhatás nélkül. Ha van szelídebb megoldás, mellyel nem ártunk és még segít is, nem okosabb előbb ezt alkalmazni?
Ha valaki beteg, forduljon orvoshoz – akár homeopátiás orvoshoz – akinek éppúgy felelőssége –hippokrateszi orvosi esküjéhez híven-, hogy a beteg gyógyulását szolgálja, mint a többi, csak hagyományos(nyugati) típusú orvoslást alkalmazó doktornak.
#4 by Dr. Horváth Béla on 2010. április 7. szerda - 12:52
Quote
Az Angol társadalombiztosító beszünteti a homeopátiás szerek és gyógyászat támogatását, mert a felkérésükre készített tudományos jelentés szerint a gyógymód nem hatásosabb a palcebónál.
Gondolom ők alaposan körbejárták ezt a kérdést.
(Forrás: FIGYELŐ 2010 10. szám 37. oldal)
#5 by Dr. Szukits Sándor on 2010. június 12. szombat - 19:32
Quote
@Dr. Szabó Bernadett
„Egyébként a hagyományos orvoslásban is használjuk a hasonlóság elvét, pl. a védőoltásoknál, amikor elölt kórokozóval oltunk.”
Igen ez igaz, DE a védőoltás esetén kimutatható mennyiségben van az elölt kórokozó a készítményben. Az antitest szintek mérésével pedig igazolható a hatása.
„A homeopátiás hígítások farmakológiai hatása tudományosan bizonyított, reprodukálható, mérhető és statisztikailag szignifikáns eljárásokkal bizonyították. Ezen vizsgálatok részletes leírása meghaladja e hozzászólás terjedelmét, de elolvashatóak, megtalálhatóak a szakirodalomban.”
Tény , hogy van néhány jelenleg nehezen magyarázható kísérlet, de ez még nem igazolja a homeopátia mint gyógymód hatékonyságát. Ahhoz randomizált kontrollát kettős vak próbák, metaanalízisek szükségesek.
Ha tényleg igazolva lenne a homeopátia hatásmechanizmusa – volt rá 200 év- már régen Nobel díjat osztottak volna érte, hiszen elmélete teljesen ellentmond a modern tudománynak.
„Egyébként ha valamit nem tudunk bizonyítani, attól az még létezhet – így volt ez a baktériumokkal, vírusokkal is – akkor is okoztak betegséget, mielőtt felfedezték volna őket.”
Én meg azt gondolom , hogy a betegségeket a Láthatatlan Rózsaszín Egyszarvú okozza
Bizonyítsa be , hogy nem így van….
„A rádióhullámokat sem látjuk, mégis mindenki használ mobiltelefont.”
Igen de készülékekkel kimutathatók.
A homeopátiás szerek Magyarországon törzskönyvezett, csak patikában kapható szerek. Nincs TB támogatásuk, mégis olcsóbbak, mint a gyógyszerek. A gyógyszerek a gyógyszergyártó, forgalmazó cégek számára jóval nagyobb „üzletet” jelentenek.
Tényleg gyógyszerként vannak törzskönyvezve , de egyszerűsített eljárással. Nem szükséges a hatékonyság igazolása.
Lehet , hogy azért drágák a gyógyszerek mert , ki kell fejleszteni , igazolni a hatásosságát, toxicitást vizsgálni stb…
Tejcukrot gyógyszerként eladni szerintem nagyobb üzlet.
Teljes mértékben egyet értek, hogy a beteg javát kell szolgálnunk. De nem akkor szolgáljuk a javukat , ha csak tudományosan megalapozott igazoltan hatásos gyógymódokat alkalmazunk. Azaz a „nyugati” tudományos orvoslás eszköztárát használjuk. Ha tényleg hatékonynak bizonyul a homeopátia akkor szerintem meg fogja találni a helyét a tudományos orvoslásban.
Addig viszont nálam egy kategóriában van az energiagyógyászattal meg a biorezonanciával és más hasonló dolgokkal.
#6 by Dr. Lengyel Boglárka on 2010. szeptember 11. szombat - 10:45
Quote
Homeopátiás gyógyítás iskoláskorban
#7 by Tiramisu on 2010. október 22. péntek - 20:17
Quote
Van néhány alternatív módszer, amit kipróbáltam, és bejött. PL.: szeméremcsonttörésem volt, 6 hét fekvést írtak elő, miközben bioptron lámpáztam és homeós bogyókat is szedtem. 2 hét után mentünk a kontrollra, ahova már saját lábon és 2 mankóval tudtam menni. Az első doki meglátott, majdnem elájult, hogy hogyan tudok lábra állni. A 2. a röntgen után azt mondta, ilyet még nem látott, hogy ilyen gyorsan forr a törés. Mondtam neki, hogy mert lámpázom + homeobogyók. Erre jót nevetett “Dehogyis, ez azért van, mert még ilyen fiatal!”
Szóval nem teljesen zárkózom a homeopátiától, de a fenti esetben semmi nem bizonyítja, hogy a bogyók segítettek. Később orrdugulásra próbáltam ki egy homeo orrsprayt meg a párom is, nulla hatással, viszont 2x annyiba került, mint pl. a Rhinospray.
Most a 41. terhességi hetemben a 2 legismertebb homeobogyót szedem, de még nem tudom, segítenek-e, meg azt sem, honnan fogom tudni, hogy segítettek .
#8 by Egyedi nicket kell megadnod on 2011. október 21. péntek - 07:15
Quote
“A francia virológus, Luc Montagnier döbbentette meg munkatársait egy rangos nemzetközi kongresszuson, amikor bemutatott egy új, a vírusfertőzés kimutatására alkalmas módszert, amely nagymértékű hasonlóságot mutat a homeopátia alapelveivel. Montagnier a múlt heti kongresszuson mondta ki, hogy a kórokozó baktérium vagy vírus DNS-ét tartalmazó oldat, és ez a vírus lehet a HIV vírus is, “képes alacsony frekvenciájú rádióhullámok kibocsátására”, amelyek kiváltják a környező vízmolekulák “nanostruktúrába” rendeződését. Ezek a vízmolekulák, szerinte, szintén képesek rádióhullámok kibocsátására.
Megerősítette, hogy a víz képes ezt a tulajdonságát megtartani, még akkor is, amikor az eredeti oldatokat már nagy mértékben felhígították, egészen addig a pontig, amikor már az eredeti DNS valójában eltűnt az oldatból. Ilyen módon, erősítette meg, a víz képes megtartani az “emlékét” annak az anyagnak, amellyel kapcsolatba került – és az orvosok felhasználhatják ezt az emissziót, ezt a tulajdonságot a betegség kimutatására.”
Itt van egy csomó anyag:
http://www.homeopata.hu/kutatasok.php
#9 by felisha on 2012. szeptember 8. szombat - 09:02
Quote
Elsőgyermekes szülőként előnyben részesítem a homeopátiás készítményeket, illetve hagyományos és alternatív gyógymódokat. Első körben azt tudom mondani, hogy kevés tudásomra hagyatkozva én magam nem is próbálom megfejteni ezen készítmények konkrét hatásmechanizmusát, de kipróbáltam, és mérhető eredményeket értem el a gyereknél. Egyértelmű, hogy egy pár hónapos csecsemő nem ismeri a placebó hatást, de például lázcsillapításban, enyhe fertőzéseknél gyors, és nagyon jól mérhető javulást tapasztaltam.
Nagyon odafigyelek a gyerek minden rezdülésére, és a legenyhébb probléma esetén szinte megelőzés képpen használom a homeopátiás szereket, Schüssler sókat, gyógynövényeket (kakukkfű, kamilla, vöröshagyma, foghagyma, stb) Két év alatt a gyerek mindössze három alkalommal volt lázas: egyszer másfél napig a háromnapos láz miatt, egyszer egy este mértem 39,8-as lázat, de egy órán belül teljesen megszűnt, ezért az orvos nem tudta az okát (valószínűleg fogzás), egyszer pedig valamilyen vírusfertőzést kapott, ezért lázasodott be egy éjszakára (38-38,3).
Csak a másodikként említett láznál kellett lázcsillapító kúpot beadnom. 38 fokos lázig nem adok a gyereknek semmilyen gyógyszert, hanem minél több folyadékkal, lengébb öltözékkel, (ha lehet) ágynyugalommal megvárom, hogy leküzdje a betegséget. 38 fokos és annál magasabb láznál Belladonnát adok neki negyed óránként 15 golyót + az előzőekben leírtakat folytatom. Ez az esetek többségében fél-egy órán belül levitte a lázát. 38,5 fok felett adok be neki kúpot, vagy szirupot, ha kell, akkor hűtőfürdőbe rakom.
Hozzáteszem, hogy a gyerek nincsen steril körülmények között nevelve, járunk gyerektársaságba, uszodába, játszóházba, játszótérre.
A homeopátiás szerekre úgy tekintek, mint megelőző, kiegészítő gyógymódra. Nem hiszem, hogy például egy lábtörést kizárólag homeopátiás szerekkel kéne gyógyítani, de a gipsz, és kalcium tabletta MELLÉ adva őket meggyorsíthatják a gyógyulást. A torokfájásra sem adnak rögtön antibiotikumot, hanem maguk az orvosok is kamillateát és mézes kenyeret javasolnak először.
A homeopátiás szerek nem helyettesíthetik az orvosi felügyeletet, magyarul attól még, hogy adom a gyereknek a golyócskákat, a gyerekorvost tájékoztatom a helyzetről, elviszem hozzá a gyereket vizsgálatra minden alkalommal.
Még egy érdekesség: A fogzás megkönnyítésére kezdetektől adok a gyereknek homeopátiás golyócskákat. Amóta meg tudja mutatni/mondani pontosan, hogy mit szeretene, azóta a fog áttörése előtt 3-4 nappal elkezdi kérni a “cukorkákat”. Ezek szerint ő maga érzi a hatást, és én hiszek neki.
Úgy gondolom, hogy attól, hogy az ember valamit (még) nem ért, még működhet.
#10 by felisha on 2012. szeptember 8. szombat - 09:15
Quote
Csak egy gondolat:
“A 10.23 nevű csoport január 30-ra Londonban “tömeges túladagolást” tervezett, vagyis azt, hogy a homeopátiás gyógyszerek hatástalanságát bizonyítandó, vagy 300 ember egyszerre több doboz gyógyszert vesz be.”
Találkozott-e már valaki C-vitamin túladagolással?
Gondolom, ha valaki napi fél kiló C-vitamint eszik meg egy hónapon keresztül, akkor lehet, hogy kialakul veseköve, de egyszeri alkalommal bevett irdatlan mennyiségtől nem hiszem, hogy hasfájáson kívül komolyabb baja lenne. Ez a “kísérlet” szerintem nem egy átgondolt akció volt.
#11 by Dr. Horváth Béla on 2012. szeptember 19. szerda - 00:28
Quote
Átgondolt volt, de nem az volt a célja, hogy “megmérgezzék” magukat, hanem az, hogy ezzel felhívják a figyelmet egy problémára.
Magam orvosként tudatosan keresem az evidenciákat, ami a homeopátia, vagy az ezen alapuló mezoterápia mellett szólnak, de eddig anekdotákon kívül sajnos mást nem találtam, pedig nagyon örülnék egynek.
Szeretném hinni, hogy ilyen módon is lehet eredményt elérni…